15% - 26% af lønkronerne går til betalt fravær per år – op til 30% registreres ikke – fraværsstatus deles ofte tilfældigt
Administration & kommunikation samlet i ét klik

BitaBIZ samler

1. fraværsregistrering
2. rapportering til chefen
3. deling af ikke-tilstede-status
4. lønfil til lønsystem

i ét klik (én arbejdsgang)

hand_512Nem fraværsregistrering

Jeres medarbejdere ansøger, registrerer og rapporterer nemt og hurtigt i én arbejdsgang fra app eller web.

Ferie, feriefri, sygedage, barn syg, afspadsering, overarbejde, arb. hjemme, privat aftale, orlov, kursus, timer, m.m.

+

mobil_512Direkte fraværsrapportering via SMS og e-mail

Jeres chefer bliver orienteret direkte omkring fraværsstatus. Chefen klikker selv af, hvornår og hvordan, han/ hun vil orienteres.

Ansøgninger håndteres fra app (mobil og Outlook) eller web-portal.

+

sidste-logoAutomatisk deling af ikke-tilstede-status

Fraværsstatus deles med kollegaer via jeres eksisterende kalendersystemer (Outlook, Google, m.m.).

Vores telefonbogs-app og planlægningskalender kan også anvendes til overblik over fravær og ferieplanlægning.

+

save_file_512Automatisk fraværsadministration

Jeres bogholderi (internt eller eksternt) får leveret relevante rapporter til lønberegning, der kan opdatere jeres lønsystem (eks. Bluegarden og Lessor).

I har altid adgang til opdateret fraværsstatistik.

+

731896894_art260
"Vi har ikke længere en ansat som næsten skulle bruge 10 timer om ugen på at registrerer med en stor fejl margin. Vi ved nu meget mere om hvor og hvordan vores ansatte arbejder. Med andre ord giver BItaBIZ os det fulde overblik og mindre administrativt arbejde !."
Henrik Eiberg
Administrerende direktør
octoshape
"Med BitaBIZ håndterer vi ferieadministration globalt i vores mange datterselskaber."

Morten Borum
CFO
Gavekortet.dk
"Med BitaBIZ automatiserer vi administrationen af fravær/ tid og skaber overblik. Vi har bla. fået en fælles fraværskalender på vores intranet. Vi anvender BitaBIZ i hele Norden og Polen."

Henrik Ravn
Administrerende direktør
Kebe
"BitaBIZ er et brugervenligt system. Det er forbavsende nemt at integrere med Microsoft Outlook."

Poul Anders Kjaergaard
Group Economy Manager
FDIH
"Vi anvender BitaBIZ og anbefaler det til vores medlemmere."

Tevin Lac
Projektchef
smart
"BitaBIZ er et brugervenligt system, der sætter medarbejderen i centrum. Det løser opgaven perfekt og er et effektivt add-on til Dataløn."

Mette Travelsen
CFO

BitaBIZ virker fra alle platforme

Hvilke platforme skal jeres medarbejdere kunne tilgå BitaBiz fra for optimal produktivitet?

skabelon-6-2

BitaBIZ tilbyder:

  • nem registrering og rapportering i ét klik fra webportal, mobil app, tablet app, Outlook app, Win8 app.
  • automatisk deling af ikke-tilstede-status via jeres eget kalendersystem, webportal og apps.
  • direkte orientering via SMS og e-mail.
  • kvalitetssikret arbejdsgang, der sikrer, at alt fravær er registreret og klar til opdatering af lønsystemet.
Ferieplanlægning

Ferieplanlægning

Undgå at ferieansøgninger bliver overleveret mundtligt eller via e-mail. Opnå at medarbejdere med det samme kan se, hvilke kollegaer, der har booket ferie og om en ferie er godkendt eller afventer godkendelse.

»

Out of Office

Out of Office

Opnå automatisk deling af ikke-tilstede-status og tidsforbrug på Out of Office aktiviteter. Dette opnås ved at oprette jeres egne fraværstyper, eksempelvis Eksternt møde, Arbejder hjemme, Kursus, Privat aftale, Forretningsrejse, Fridag.

»

Microsoft Outlook

Microsoft Outlook

BitaBIZ er fuldt ud integreret med Microsoft Outlook (version 2007 - Office 365).
BitaBIZ leveres med Exchange og ical kalenderintegration samt Outlook app. På få minutter kan jeres virksomhed have et fraværssystem, der er integreret i jeres eksisterende forretnings- og kommunikationssystem. 

»

Tidsregistrering

Tidsregistrering

Har i timelønnede på jeres kontor? Eller et behov for registrering af tid på opgaver? Medarbejdere med dette behov kan gives individuel adgang til tidsregistrering.

»

Sygefravær

Sygefravær

De fleste medarbejdere melder sig i dag syg via SMS (+33 %), til en kollega eller chefen. Resten via en e-mail eller en telefonbesked. Det er derfor en udfordring alene at få fraværet registreret og kommunikeret ud til kollegaer.

»

Ferieår og helligdage

Ferieår og helligdage

BitaBIZ håndterer helligdage og ferieregler for alle lande. Det giver ekstra mulighed for at dele tilstede-status på tværs af lande/ datterselskaber samtidig med, at der holdes styr på lokale fraværsregler.

»

Overarbejde og afspadsering

Overarbejde og afspadsering

Medarbejdere gives individuelt adgang til at kunne registrere -og ansøge om overarbejde, der optjenes til afspadsering eller udbetales via lønnen.

»

Rapporter og Statistik

Rapporter og Statistik

Alle registreringer samles i overskuelige og let tilgængelige rapporter. Rapporterne kan importeres direkte til jeres lønsystem, så der ikke skal anvendes tid på manuelle registreringer.

»

Vores kunder og deres BitaBIZ løsning:

BIMCO

bimco

Bimco er en international brancheorganisation for shippingindustrien.

Bimco anvender BitaBIZ i Danmark, England, Kina og Singapore.

Løsning:

  • Fraværsadministration for fastansatte
  • Automatisk deling af Out of Office status via Exchange og iCal
  • Deling af helligdage for lokale lande
  • Overarbejde og afspadsering
MyPlanet

myplanet

MyPlanet er et førende rejsebureau i Danmark og en del af TUI rejsekoncernen, der er verdens største rejsebureau. 

MyPlanet anvender BitaBIZ i Danmark og Sverige

 Løsning:

  • Fraværsadministration for fastansatte
  • Deling af helligdage for lokale lande
  • Deling af Out of Office status
  • Overarbejde og afspadsering
  • Tidsregistrering i.f.m. arrangementer
FDIH

fdih-1

FDIH er brancheorganisation for internetbranchen. 

FDIH anbefaler BitaBIZ til sine medlemsvirksomheder.

Løsning:

  • Fraværsadministration for fastansatte
  • Deling af helligdage 
  • Deling af Out of Office status
Gavekortet.dk

gavekortet

Gavekortet.dk er Skandinaviens førende udbyder af gavekort til virksomheder og private.

Gavekortet.dk anvender BitaBIZ i Skandinavien og Polen.

Løsning:

  • Fraværsadministration for fastansatte
  • Automatisk deling af Out of Office status via Exchange og iCal
  • Deling af helligdage for lokale lande
  • Overarbejde og afspadsering
  • Timeregistrering og lønberegning for studiemedhjælpere.
Octoshape

octoshape

Octoshape er en ledende udvikler og udbyder af HD teknologier til streeming af TV via Internettet.

Octoshape anvender BitaBIZ i 12 lande.

Løsning:

  • Fraværsadministration for fastansatte
  • Deling af helligdage for lokale lande
  • Deling af fraværsstatus via iCal i Google kalender
  • Tidsregistrering for timelønnede og konsulenter
  • Overarbejde og afspadsering
Molo kids

molo

Molo kids er en ledende producent af børnetøj og sælger til slutbrugeren via egne butikker og distributører i flere lande.

Molo kids anvender BitaBIZ i Danmark, Sverige, Finland og England.

Løsning:

  • Fraværsadministration for fastansatte
  • Automatisk deling af Out of Office status via Exchange og iCal.
  • Deling af helligdage